Poczta Polska S.A.
Centrala
Biuro Ładu Korporacyjnego i Zgodności
Pan Zbigniew Grabowski
[mój adres domowy]
Nasz znak:
BŁKZ/DAPOZ/052/3218/1/2015
Data: 25 marca 2015 roku
Sprawa: odpowiedzi na pismo
Na podstawie art. 223 Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267 tekst jednolity) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5 poz. 46), Biuro Ładu Korporacyjnego i Zgodności Centrali Poczty Polskiej S.A. uprzejmie informuje, że Pana skarga z dnia 09 marca 2015 r. otrzymana za pośrednictwem Urzędu Komunikacji Elektronicznej Departament Rynku Pocztowego, została rozpatrzona.
Uprzejmie informujemy, iż nieotrzymanie potwierdzeń odbioru od przesyłek poleconych o numerach [pięć sztuk] było przedmiotem Pana skargi wniesionej w dniu 24 września 2014 r. drogą elektroniczną. Ww. skarga została rozpatrzona pismem znak BŁKZ-DO 1/052/1264/14 z dnia 09 października 2014 r. W piśmie tym poinformowano Pana o braku możliwości ustalenia przyczyny nieotrzymania potwierdzeń odbioru od ww. przesyłek poleconych. Do powyższego pisma zostały dołączone duplikaty potwierdzeń odbioru ww. przesyłek poleconych. W sprawie przesyłki poleconej o numerze …730 z potwierdzeniem odbioru została wydana decyzja reklamacyjna pismem znak COF/SR3/CC-7080/23846/2015 z dnia 04 marca 2015 r., a w załączeniu przekazano Panu duplikat potwierdzenia jej odbioru.
Nadmieniamy, że kwestia nieotrzymania przez Pana potwierdzeń odbioru od przesyłek poleconych o numerach [pięć sztuk] była przedmiotem skargi z dnia 04 lutego 2015 r. W wyniku prowadzonego postępowania skargowego ustalono, że na ww. przesyłki polecone zostały wniesione reklamacje. Dlatego też, w udzielonej odpowiedzi pismem znak BŁKZ-DO 1/052/300/15 z dnia 02 marca 2015 r. poinformowano Pana o tym, iż w przedmiocie sprawy należy oczekiwać odpowiedzi z jednostki Poczty Polskiej S.A. rozpatrującej zgłoszone reklamacje. Jednostka I instancji dla każdej ww. przesyłki poleconej wydała odrębną decyzję reklamacyjną pismami znak: COF/SR3-7080/RK/23901/1/15 z dnia 06 marca 2015 r., COF/SR3-7080/RK/23921/1/15 z dnia 06 marca 2015 r., COF/SR3-7080/RK/23954/1/15 z dnia 04 marca 2015 r., COF/SR3-7080/RK/23909/1/15 z dnia
www.poczta-polska.pl
Poczta Polska Spółka Akcyjna ul. Stawki 2, 00-940 Warszawa tel. 22-656-50-00, faks 22-656-59-15 NIP: 525-000-73-13, KRS: 00 00 33 49 72 Sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy kapitał zakładowy: 774.140.000 zł, w całości wpłacony |
Adres Biura: ul. Stawki 2, 00-940 Warszawa tel. 22-656-55-37 faks 22-656-59-18 sekretariat.blkz@centrala.poczta-polska.pl |
Druga strona.
06 marca 2015 r. oraz COF/SR3-7080/RK/23943/1/15 z dnia 04 marca 2015 r. Do ww. decyzji reklamacyjnych dołączone zostały duplikaty potwierdzeń odbioru reklamowanych przesyłek poleconych.
Wyjaśniamy, że druki potwierdzeń odbioru po odłączeniu od doręczonych/wydanych przesyłek poleconych zwracane są do nadawcy jako przesyłki zwykłe, które zgodnie z przyjętą procedurą nie podlegają rejestracji w dokumentacji wewnętrznej urzędów pocztowych, a ich doręczenie dokonywane jest bez konieczności dokumentowania tego zdarzenia i uzyskiwania podpisu osoby, dla której są one przeznaczone. Dlatego też, nie mamy możliwości ustalenia na jakim etapie doszło do wydłużonego przebiegu potwierdzeń odbioru (kserokopia stanowiąca załącznik do skargi) jak i również przyczyny ewentualnego braku ich otrzymania. Zgodnie z obowiązującą w Poczcie Polskiej SA technologią w sytuacjach, gdy zleceniodawca kwestionuje otrzymanie druku potwierdzenia odbioru, placówka pocztowa przyjmująca zgłoszenie wystawia duplikat na podstawie oryginalnego dowodu nadania przesyłki poleconej i przesyła go celem uzupełnienia do placówki pocztowej, która doręczyła lub wydała przesyłkę poleconą.
Za wszelkie niedogodności związane ze zgłoszoną sprawą serdecznie Pana przepraszamy.
Starszy specjalista
Jolanta Grabowska
podpis nieczytelny
Podkreślenia w tekście moje.