I. Ryszard R. Kalisz półanalfabetą.

PÓŁANALFABETA wedle słownika języka polskiego to. 1. Osoba dorosła, która bardzo słabo czyta i pisze, lub osoba, która umie czytać, ale nie umie pisać. 2. Pogardliwie o kimś mało rozgarniętym lub mającym podstawowe braki w ogólnej wiedzy. Zaś po mojemu. Osoba, która nie rozumie tekstu pisanego drukiem.

RYSZARD ROMAN KALISZ (ur. 26 II 1957) – polski prawnik i polityk, adwokat. Poseł na Sejm IV, V, VI i VII kadencji, w latach 1998–2000 pełniący obowiązki szefa Kancelarii Prezydenta RP, w latach 2004–2005 minister spraw wewnętrznych i administracji, od 2024 członek Państwowej Komisji Wyborczej.

Źródło https://pl.wikipedia.org/wiki/Ryszard_Kalisz

Aby rzecz udowodnić posłużę się Uchwałą nr 421/2024 z 30 XII 2024 Państwowej Komisji Wyborczej (dalej PKW).

Źródło https://pkw.gov.pl/aktualnosci/uchwaly

Oraz Postanowienie Sądu Najwyższego, sygn. akt I NSW 55-24-2. Dla przejrzystości prezentuję tylko strony 1 i 33 jako ostatnia.

Źródło https://www.sn.pl/sites/orzecznictwo/orzeczenia3/i%20nsw%2055-24-2.pdf

Wypada tu jeszcze dodać. PKW nie jest organem konstytucyjnym albowiem powołana jest ustawą z 5 I 2011 r. KODEKS WYBORCZY. Tam stoi napisane. Art. 157. § 1. Państwowa Komisja Wyborcza jest stałym najwyższym organem wyborczym właściwym w sprawach przeprowadzania wyborów i referendów. § 2. W skład Państwowej Komisji Wyborczej wchodzą: 1) jeden sędzia Trybunału Konstytucyjnego, wskazany przez Prezesa Trybunału Konstytucyjnego; 2) jeden sędzia Naczelnego Sądu Administracyjnego, wskazany przez Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego; 3) 7 osób mających kwalifikacje do zajmowania stanowiska sędziego, wskazanych przez Sejm. (…) § 3. Członków Państwowej Komisji Wyborczej powołuje Prezydent Rzeczypospolitej w drodze postanowienia. § 4. W skład Państwowej Komisji Wyborczej może wchodzić lub zostać powołany także sędzia w stanie spoczynku. § 4a. Kandydatów na członków Państwowej Komisji Wyborczej powoływanych na podstawie § 2 pkt 3 wskazują kluby parlamentarne lub poselskie, z tym że liczba tych członków musi odzwierciedlać proporcjonalnie reprezentację w Sejmie klubów parlamentarnych lub poselskich. (…) Art. 159.Wynagrodzenie członków PKW. § 1. Członkowie Państwowej Komisji Wyborczej pełnią swoje funkcje w Komisji niezależnie od swoich obowiązków służbowych. § 2. Osobom wchodzącym w skład Państwowej Komisji Wyborczej przysługuje wynagrodzenie miesięczne ustalane na podstawie kwoty bazowej przyjmowanej do ustalenia wynagrodzenia osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe, z zastosowaniem mnożników: 1) dla przewodniczącego – 4,9; 2) dla zastępcy przewodniczącego – 4,48; 3) dla członków Komisji – 4,2. § 3. Wynagrodzenie, o którym mowa w § 2, przysługuje niezależnie od uposażenia lub wynagrodzenia wypłacanego z innego tytułu. Kwota bazowa na 2025 r. 1.878,89 zł.

Prezentuję zdjęcia składu PKW z ich strony wraz ze sposobem głosowania. Wszystkie osoby legitymują się wykształceniem prawniczym oraz długoletnią praktyką zawodową. Daty urodzenia z Internetu.

ZA Sylwester Adam Marciniak (ur. 6 XII 1957). Przewodniczący sędzia NSA.

ZA Wojciech Aleksander Sych (ur. 12 X 1963). Zastępca przewodniczącego sędzia TK.

ZA Arkadiusz Damian Pikulik (ur. 25 V 1983). Członek.

ZA Mirosław Suski (ur. 4 IX 1963). Członek.

 PRZECIW Ryszard Roman Kalisz (ur. 26 II 1957). Członek.

PRZECIW Paweł Gieras (ur. 13 I 1960). Członek.

  PRZECIW Maciej Kliś (ur. 1 VI 1975). Członek.

WSTRZYMAŁ SIĘ  Ryszard Balicki (ur. 10 IV 1968). Członek.

WSTRZYMAŁ SIĘ Konrad Piotr Składowski (ur. 1971). Zastępca przewodniczącego.

Każdy kto zechce może podłubać w Internecie aby więcej dowiedzieć się o każdej z tych osób. Wedle mojego rozeznania PKW winna była w swojej uchwale dodać.

§  4. Wychodek jest niezbędnym elementem życia ludzkiego w rozumieniu Konstytucji III RP/PRL BIS i nie przesądza o skuteczności stosowania.

Najjaśniejszego, wedle mojego rozumienia prawa, winno brzmieć. Pomijam część z nazwiskami oraz wstępną. Owo Postanowienie w najważniejszej części powinno więc brzmieć.

  1. odrzuca wniosek o udzielenie zabezpieczenia;
  2. uznać skargę za zasadną;
  3. wypłacić skarżącemu dochodzoną kwotę w terminie 7 dni licząc od dnia ogłoszenia orzeczenia.

Dlaczego tak się nie dzieje. Odpowiedź jest bardzo prosta co ilustruje poniżej.

Stan ten od 1989 roku zawdzięczamy STRAŻNIKOM KONSTYTUCJI III RP/PRL BIS.

Uzasadnienie jest bardzo proste. Posłużę się wyłącznie cytatami.

KONSTYTUCJA III RP/PRL BIS

(…) pomni gorzkich doświadczeń z czasów, gdy podstawowe wolności i prawa człowieka były w naszej Ojczyźnie łamane, pragnąc na zawsze zagwarantować prawa obywatelskie…

Art. 1. Rzeczpospolita Polska jest dobrem wspólnym wszystkich obywateli.

Art. 2. Rzeczpospolita Polska jest demokratycznym państwem prawnym, urzeczywistniającym zasady sprawiedliwości społecznej.

Art. 4. 1. Władza zwierzchnia w Rzeczypospolitej Polskiej należy do Narodu. 2. Naród sprawuje władzę przez swoich przedstawicieli lub bezpośrednio.

Art. 7. Organy władzy publicznej działają na podstawie i w granicach prawa.

Art. 8. 1. Konstytucja jest najwyższym prawem Rzeczypospolitej Polskiej. 2. Przepisy Konstytucji stosuje się bezpośrednio, chyba że Konstytucja stanowi inaczej.

Art. 46. Przepadek rzeczy może nastąpić tylko w przypadkach określonych w ustawie i tylko na podstawie prawomocnego orzeczenia sądu.

Art. 101. 1. Ważność wyborów do Sejmu i Senatu stwierdza Sąd Najwyższy. 2. Wyborcy przysługuje prawo zgłoszenia do Sądu Najwyższego protestu przeciwko ważności wyborów na zasadach określonych w ustawie.

Art. 178. 1. Sędziowie w sprawowaniu swojego urzędu są niezawiśli i podlegają tylko Konstytucji oraz ustawom. 2. Sędziom zapewnia się warunki pracy i wynagrodzenie odpowiadające godności urzędu oraz zakresowi ich obowiązków. 3. Sędzia nie może należeć do partii politycznej, związku zawodowego ani prowadzić działalności publicznej nie dającej się pogodzić z zasadami niezależności sądów i niezawisłości sędziów.

Art. 179. Sędziowie są powoływani przez Prezydenta Rzeczypospolitej, na wniosek Krajowej Rady Sądownictwa, na czas nieoznaczony.

Art. 188. Trybunał Konstytucyjny orzeka w sprawach: 1) zgodności ustaw i umów międzynarodowych z Konstytucją, 2) zgodności ustaw z ratyfikowanymi umowami międzynarodowymi, których ratyfikacja wymagała uprzedniej zgody wyrażonej w ustawie, 3) zgodności przepisów prawa, wydawanych przez centralne organy państwowe, z Konstytucją, ratyfikowanymi umowami międzynarodowymi i ustawami, 4) zgodności z Konstytucją celów lub działalności partii politycznych, 5) skargi konstytucyjnej, o której mowa w art. 79 ust. 1.

Art. 190. 1. Orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego mają moc powszechnie obowiązującą i są ostateczne. 2. Orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego w sprawach wymienionych w art. 188 podlegają niezwłocznemu ogłoszeniu w organie urzędowym, w którym akt normatywny był ogłoszony. Jeżeli akt nie był ogłoszony, orzeczenie ogłasza się w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski”. 3. Orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, jednak Trybunał Konstytucyjny może określić inny termin utraty mocy obowiązującej aktu normatywnego. Termin ten nie może przekroczyć osiemnastu miesięcy, gdy chodzi o ustawę, a gdy chodzi o inny akt normatywny dwunastu miesięcy. W przypadku orzeczeń, które wiążą się z nakładami finansowymi nie przewidzianymi w ustawie budżetowej, Trybunał Konstytucyjny określa termin utraty mocy obowiązującej aktu normatywnego po zapoznaniu się z opinią Rady Ministrów. 4. Orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego o niezgodności z Konstytucją, umową międzynarodową lub z ustawą aktu normatywnego, na podstawie którego zostało wydane prawomocne orzeczenie sądowe, ostateczna decyzja administracyjna lub rozstrzygnięcie w innych sprawach, stanowi podstawę do wznowienia postępowania, uchylenia decyzji lub innego rozstrzygnięcia na zasadach i w trybie określonych w przepisach właściwych dla danego postępowania. 5. Orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego zapadają większością głosów.

KODEKS CYWILNY

Art. 1. [Zakres regulacji ustawy.] Kodeks niniejszy reguluje stosunki cywilnoprawne między osobami fizycznymi i osobami prawnymi.

Tytuł V. Termin.

Art. 110. [Obliczanie terminów.] Jeżeli ustawa, orzeczenie sądu lub decyzja innego organu państwowego albo czynność prawna oznacza termin nie określając sposobu jego obliczania, stosuje się przepisy poniższe.

Art. 111. [Termin oznaczony w dniach.] § 1. Termin oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego dnia. § 2. Jeżeli początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie, nie uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie nastąpiło.

Art. 112. [Termin oznaczony w tygodniach, miesiącach i latach.] Termin oznaczony w tygodniach, miesiącach lub latach kończy się z upływem dnia, który nazwą lub datą odpowiada początkowemu dniowi terminu, a gdyby takiego dnia w ostatnim miesiącu nie było – w ostatnim dniu tego miesiąca. Jednakże przy obliczaniu wieku osoby fizycznej termin upływa z początkiem ostatniego dnia.

Art. 113. [Termin oznaczony na początek, środek lub koniec miesiąca.] § 1. Jeżeli termin jest oznaczony na początek, środek lub koniec miesiąca, rozumie się przez to pierwszy, piętnasty lub ostatni dzień miesiąca. § 2. Termin półmiesięczny jest równy piętnastu dniom.

Art. 114. [Termin oznaczony w miesiącach lub latach.] Jeżeli termin jest oznaczony w miesiącach lub latach, a ciągłość terminu nie jest wymagana, miesiąc liczy się za dni trzydzieści, a rok za dni trzysta sześćdziesiąt pięć.

Art. 115. [Koniec terminu w dniu ustawowo wolnym od pracy lub w sobotę.] Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy lub na sobotę, termin upływa następnego dnia, który nie jest dniem wolnym od pracy ani sobotą.

Art. 116. [Odpowiednie stosowanie przepisów ustawy o warunku zawieszającym lub rozwiązującym.] § 1. Jeżeli skutki czynności prawnej mają powstać w oznaczonym terminie, stosuje się odpowiednio przepisy o warunku zawieszającym. § 2. Jeżeli skutki czynności prawnej mają ustać w oznaczonym terminie, stosuje się odpowiednio przepisy o warunku rozwiązującym.

DOWÓD PÓŁANALFABETYZMU

Od dziesiątek lat nie należę do żadnej partii, stronnictwa czy stowarzyszenia politycznego. Nie zabiegam też o żadną dotację czy jakąś fuchę u kogokolwiek.

Konstytucja III RP/PRL BIS w art. 190. § 2. używa terminu niezwłocznemu. Natomiast Kodeks cywilny, który reguluje stosunki cywilnoprawne między osobami fizycznymi i osobami prawnymi (art. 1.) w dziale V Terminy nie precyzuje wyrażenia niezwłocznie. To powoduje, że powstaje pole do swobodnej interpretacji prawnej tego wyrazu. Jeżeli zajrzymy do Słownika języka polskiego PWN to niezwłoczny, niezwłocznie taki, który powinien nastąpić w jak najkrótszym czasie. Synonim czyli wyraz mający takie samo znaczenie dla wyrazu niezwłocznie ma kilkadziesiąt znaczeń, m. in. ale już, bez wahania, bez zwłoki, bezpośrednio, bezzwłocznie, biegiem, błyskawicą, błyskawicznie, bystro, chyżo, co rychlej, co tchu, co żywo, czym prędzej, doraźnie, ekspresowo, gwałtem, gwałtownie

Gdyby Sąd Najjaśniejszy w swoim postanowieniu orzekł w sposób przeze mnie określony, to nie byłoby żadnego zamieszania w sprawie.

  1. odrzuca wniosek o udzielenie zabezpieczenia;
  2. uznać skargę za zasadną;
  3. wypłacić skarżącemu dochodzoną kwotę w terminie 7 dni licząc od dnia ogłoszenia orzeczenia.

Dla mnie jest to twardy i niepodważalny dowód PÓŁANALFABETYZMU. Wystarczy zajrzeć do podręczników akademickich dla studentów prawa aby stwierdzić. PRAWO DO SĄDU jest fundamentem cywilizowanego państwa prawa. Prawo to obejmuje: a) dostęp do sądu, to jest uruchomienie procedury przed sadem; b) jawna i rzetelna procedura sądowa; c) swobodny dostęp stron postępowania do akt sprawy; d) wyrokowanie, czyli jednoznaczne rozstrzygnięcie przedmiot sporu e) możliwość zaskarżenia wyroku.

Sąd Najwyższy w składzie: Prezes SN Joanna Lemańska (przewodniczący), SSN Tomasz Demendecki, SSN Marek Dobrowolski (sprawozdawca), SSN Oktawian Nawrot, SSN Grzegorz Pastuszko, SSN Mirosław Sadowski, SSN Krzysztof Wiak udowodnili ponad wszelką moją wątpliwość, że nie rozumieją tekstów pisanych.

Ten sam problem dotyczy członków PKW. Wszyscy bez względu na sposób głosowania w uchwale nr 421/2024 okazali się PÓŁANALFABETAMI. Dlaczego? Konstytucja w art. 188 określa kompetencje Trybunału Konstytucyjnego. Tymczasem członkowie PKW w § 2. owej uchwały przypisali sobie kompetencje Trybunału Konstytucyjnego. Państwowa Komisja Wyborcza nie przesądza przy tym, że Izba Kontroli Nadzwyczajnej i Spraw Publicznych jest sądem w rozumieniu Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej i nie przesądza o skuteczności orzeczenia. To jest również twardy i niepodważalny dowód. Nauczanie prawa w POLSCE jest niewłaściwe albowiem

CZYNNOŚĆ PRAWNA SPRZECZNA Z KONSTYTUCJĄ JEST NIEWAŻNA

Są to także niezbite dowody na okoliczność. Nauczanie studentów prawa jest sprzeczne z Konstytucja III RP/PRL BIS. Wróćmy do Ob. RYSZARD R. KALISZ. Osoba ta od lat z oślim uporem rozpowszechnia informacje o jakichś NEO SĘDZIACH czy DUBLERACH. I bezczelnie oraz butnie powołuje się na jakieś zapisy Konstytucji III RP/PRL BIS, której jest głównym autorem. Nie potrafi jednak wskazać, który przepisu na podstawie owej Konstytucji stanowi o NEO SĘDZIACH czy DUBLERACH.

Z tego to powodu wpadłem na pomysł aby każdy kto zajmuje lub ubiega się o funkcję publiczną za nasze wspólne pieniążki pochodzące z naszych podatków przedłożył

OŚWIADCZENIE WŁASNEJ WOLI

          Ja nazwisko obecne i pierwotne, imię, imiona urodzona(y) dnia …

syn/ córka… nazwiska obecne i pierwotne oraz imiona rodziców

mając na uwadze ducha i literę prawa, zapisaną w Konstytucji, jako funkcjonariusz publiczny (ubiegający się) oświadczam. Konstytucja jest najwyższym prawem, które mam bezwzględny obowiązek ściśle przestrzegać. W przypadku stwierdzenia przez sztuczną inteligencję, obejmującą obowiązujące prawo w Polsce, że jakiś mój czyn był sprzeczny z duchem i literą prawa opisane Konstytucją będę poddana(y) przymusowej edukacji w czasie nie krótszym niż 12 miesięcy.

            Za zgodność, notariusz                                                             czytelny podpis 

 

 

Dodaj komentarz