Remanent po B. M. Komorowskim c.d. 2.

Drugie stanowisko KPRP

Warszawa, dnia 30 lipca 2015 r.

Nadruk godła Polski

KANCELARIA PREZYDENTA

RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ

Biuro Prawa i Ustroju

BPU.0605.112.2015

Pan Zbigniew Grabowski

mój adres domowy

W odpowiedzi na pismo z dnia 16 lipca 2015 roku uprzejmie informuję, że Kancelaria Prezydenta RP nie posiada dokumentu zdefiniowanego przez Pana jako remanent – spis towarów i materiałów znajdujących się w danej chwili w: przedsiębiorstwie, sklepie itp. Z podaniem ich ilości i ceny, dokonywany okresowo w celu sprawdzania stanu posiadania przedsiębiorstwa.

W odniesieniu do pozostałych informacji, o których udostępnienie Pan wnosi, Kancelaria Prezydenta RP ponownie wnosi o sprecyzowanie wniosku, poprzez udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:

  • o jakie dokładnie koszty chodzi w zdaniu pierwszym w pkt 1) Pana wniosku i za jaki okres?,
  • w związku z tym, że pojęcie „ruchomości” ma bardzo szeroki zakres, uprzejmie proszę o szczegółowe wskazanie jakich dokładnie ruchomości dotyczy Pana zapytanie oraz jakie konkretne informacje dotyczące tych ruchomości mają być przekazane?,
  • w zapytaniu ujętym w punkcie 2) w pierwszym zdaniu odnosi się Pan do „wszystkich osób zatrudnionych w KPRP i pracujących za pieniądze wypłacane z kasy KPRP”, podając jako przykład osoby wykonujące usługi sprzątania. W związku z tym proszę o sprecyzowanie czy chodzi o listę wszystkich osób zatrudnionych w Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej? Czy ma być to informacja zawierająca imiona i nazwiska ? Czy ta informacja ma zawierać stanowiska zajmowane przez osoby zatrudnione? Jakiego rodzaju informacje o wynagrodzeniu mają być udzielone? W przykładzie, który Pan podaje jest zawarte stwierdzenie „jakie otrzymały w ciągu roku wynagrodzenie ?” W związku z tym proszę o sprecyzowanie o który rok w tym zapytaniu chodzi ?

Z uwagi na poziom ogólności wniosku, bez uzyskania ww. dodatkowych informacji, nie jest możliwe rozpoznanie wniosku.

W związku z powyższym wzywam Pana do sprecyzowania wniosku o dostęp do informacji publicznej, w zakresie wskazanym powyżej, w terminie 14 dni od dnia otrzymania niniejszego pisma, pod rygorem pozostawienia wniosku w tym zakresie bez rozpoznania.

Jednocześnie uprzejmie informuję, że na stronie internetowej Najwyższej Izby Kontroli, www.nik.gov.pl, w zakładce: „Analiza wykonania budżetu Państwa/ Analiza wykonania budżetu państwa i założeń polityki pieniężnej w 2014 r. /kontrole cząstkowe/”

Druga kartka.

znajduje się dokument zatytułowany – Wykonanie budżetu państwa w 2014 r., – Kancelaria Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej (posiada on 3 części). Dokument ten zawiera informacje na temat wydatków budżetu państwa części 01 – Kancelaria Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz zatrudnienia i wynagrodzenia części 01 – Kancelaria Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.

W odniesieniu do Pana uwagi dotyczącej braku poświadczenia „za zgodność” przekazanych Panu dokumentów zawierających informację publiczną, przekazanych Panu pismem z dnia 29.06.2015r., uprzejmie informuję, że zgodnie z orzeczeniem Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 30 sierpnia 2012 roku, sygn. I OSK 887/12 „u.d.i.p. (ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, Dz. U. z 2014 r., poz. 782, ze zm.) przewiduje możliwość udostępnienia informacji publicznej w formie m.in. kopii takiej informacji, natomiast nie przewiduje jej udostępnienia w formie odpisu”.

Kancelaria Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej ponownie wskazuje, że stosownie do art. 2 ust. 3 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 1114), przepisów tej ustawy nie stosuje się Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.

Art. 19 c ww. ustawy wskazuje na możliwość korzystania przez podmioty określone w art. 2 ust. 3 z platformy ePUAP. Warunkiem skutecznego korzystania z ePUAPU jest jednak uprzednie zawarcie porozumienia z Ministrem Administracji i Cyfryzacji.

Wobec powyższego Kancelaria Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej nie ma obecnie możliwości prawno – technicznych prowadzenia wymiany korespondencji przez platformę ePUAP. W związku z tym informujemy, że korespondencja Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej będzie prowadzona drogą pisemną.

 

Dyrektor

Biura Prawa i Ustroju

podpis nieczytelny

Andrzej Dorsz

Dodaj komentarz