SKB stanowisko KRS, sędzia Roman Kęska.

 

SKB = stan konstytucyjnego bezprawia.

Oto treść pisma jakie otrzymałem w odpowiedzi

PETYCJA SKARGA WNIOSKI

art. 63 obowiązującej w Polsce Konstytucji.

Skierowanej do Ob. Antoniego Górskiego, przewodniczącego Krajowej Rady Sądownictwa.

Nadruk godła Polski

SZEF BIURA

KRAJOWEJ RADY SĄDOWNICTWA

Nr WP-0510-1149/13

Warszawa, 14.11.2013 r

Pan Zbigniew GRABOWSKI

mój adres domowy

W odpowiedzi na Pana pismo z dnia 27 października 2013 r., które nadesłał Pan pięciokrotnie na adres Krajowej Rady Sądownictwa, jak również do innych urzędów państwowych, w tym Archiwum Państwowego, Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, Starostwa Powiatowego w Kartuzach, Urzędu Miasta Sopotu, Urzędu Miasta Rumii uprzejmie informuję, że zgodnie z art. 186 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 16 lipca 1997 r. Nr 78, poz. 483 z późn. zm.) Krajowa Rada Sądownictwa stoi na straży niezależności sądów i niezawisłości sędziów.

Kompetencje Krajowej Rady Sądownictwa są określone w Konstytucji oraz w ustawie z 12 maja 2011 r. o Krajowej Radzie Sądownictwa (Dz. U. nr 126, poz. 714 ze zm.). Do kompetencji Rady należy:

1) rozpatrywanie i ocena kandydatów do pełnienia urzędu na stanowiskach sędziów Sądu Najwyższego oraz stanowiskach sędziowskich w sądach powszechnych, sądach administracyjnych i sądach wojskowych;

  1. przedstawianie Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej wniosków o powołanie sędziów w Sądzie Najwyższym, sądach powszechnych, sądach administracyjnych i sądach wojskowych;

  2. uchwalanie zbioru zasad etyki zawodowej sędziów i czuwanie nad ich przestrzeganiem;

  3. wypowiadanie się o stanie kadry sędziowskiej;

  4. wyrażanie stanowiska w sprawach dotyczących sądownictwa i sędziów, wniesionych pod jej obrady przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, inne organy władzy publicznej lub organy samorządu sędziowskiego;

  5. opiniowanie projektów aktów normatywnych dotyczących sądownictwa i sędziów, a także przedstawianie wniosków w tym zakresie;

Druga strona dokumentu.

  1. opiniowanie programów szkolenia w ramach aplikacji ogólnej i aplikacji sędziowskiej, zakresu i sposobu przeprowadzania konkursów na aplikację ogólną oraz egzaminów sędziowskich;

  2. opiniowanie rocznych harmonogramów działalności szkoleniowej w zakresie dotyczącym szkolenia i doskonalenia zawodowego sędziów i pracowników sądów.

Ponadto Rada wykonuje inne zadania określone w ustawach, a w szczególności:

  1. podejmuje uchwały w sprawach wystąpienia do Trybunału Konstytucyjnego o zbadanie zgodności z Konstytucją Rzeczypospolitej Polskiej aktów normatywnych w zakresie, w jakim dotyczą one niezależności sądów i niezawisłości sędziów;

  2. rozpatruje wnioski o przeniesienie sędziego w stan spoczynku;

  3. rozpatruje wystąpienia sędziów w stanie spoczynku o powrót na stanowisko sędziowskie;

  4. wybiera rzecznika dyscyplinarnego sędziów sądów powszechnych i rzecznika dyscyplinarnego sędziów sądów wojskowych;

  5. wyraża opinię w sprawie powołania i odwołania prezesa albo wiceprezesa sądu powszechnego oraz prezesa albo zastępcy prezesa sądu wojskowego;

  6. zgłasza kandydata na stanowisko Prokuratora Generalnego;

  7. wskazuje trzech członków Rady Programowej Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury;

  8. wyraża opinię w sprawie powołania Dyrektora Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury;

  9. zgłasza dwóch kandydatów na członków Rady Instytutu Pamięci Narodowej – Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu.

Rada może również zarządzić przeprowadzenie:

  1. wizytacji sądu albo jego jednostki organizacyjnej;

  2. lustracji w sądzie;

  3. lustracji pracy sędziego, którego indywidualna sprawa podlega rozpatrzeniu przez Radę.

Rada jest także organem właściwym do rozpatrywania skarg dotyczących działalności prezesów sądów apelacyjnych (art. 41b § 3 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. – Prawo o ustroju sądów powszechnych, Dz. U. z 2013 poz. 427).

Trzecia strona dokumentu.

Wobec braku kompetencji Krajowa Rada Sądownictwa nie może uczynić zadość Pana żądaniu zgłoszonemu w skardze i pomóc Panu w przedstawionej sprawie.

Zwracam ponadto uwagę, że zbędnym było kilkukrotne nadsyłanie na adres Krajowej Rady Sądownictwa treści tego samego pisma, jak również przesyłanie takowego pisma do innych urzędów państwowych, które następnie przekazywały to pismo Radzie. Spowodowało to bowiem niepotrzebne powielenie akt w sprawie i w żaden sposób nie wpłynęło na sposób odpowiedzi Krajowej Rady Sądownictwa na Pana skargę.

 

Z poważaniem,

z upoważnienia Przewodniczącego

Krajowej Rady Sądownictwa

sędzia Roman Kęska

podpis nieczytelny

Konstytucja obowiązująca w Polsce, art. 63.

Każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą do organów władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej. Tryb rozpatrywania petycji, wniosków i skarg określa ustawa.

Wniosek. Pisać na Berdyczów, miasto w Ukrainie. Ten sam skutek.

Dodaj komentarz